×
Din 1 martie, sibienii se pot programa online şi pentru Permise
Cetăţenii care doresc preschimbarea permisului de conducere începând cu data de 1 martie este necesar să se programeze online. Serviciul este disponibil pe website-ul Instituţiei Prefectului, www.prefecturasibiu.ro, la Secţiunea Permise şi Înmatriculări, rubrica Programări Online.
De asemenea, şi cei care solicită autorizarea provizorie pentru circulaţie a autovehiculelor („numerele roşii”) se vor putea programa online începând cu 1 martie. Până în prezent, sibienii au avut posibilitatea să se programeze online numai pentru operaţiunea de înmatriculare a unui autovehicul, disponibilă pe portalul Instituţiei Prefectului de la data de 1 februarie.
Sibienii au fost foarte receptivi la programarea online pentru înmatricularea autovehiculelor, programările fiind făcute pentru aproximativ încă o lună. Din acest motiv, am decis să introducem programările online şi pentru preschimbările de permise, pentru ca lucrurile să decurgă cât mai civilizat, eliminând disconfortul oamenilor de a aştepta la rând încă de la primele ore ale dimineţii,” a declarat prefectul judeţului Sibiu, Cristian Roman.


Odeta Veştemean
Purtător de cuvânt Instituţia Prefectului
Tel.0748 025 083
×
Centrul pentru examinarea probei teoretice a examenului auto va fi deschis în curând la Mediaş
Lucrările pentru amenajarea Centrului local de examinare teoretică a candidaţilor în vederea obţinerii permisului de conducere în municipiul Mediaş se apropie de finalizare. Prefectul judeţului, Cristian Roman şi şeful Serviciului Permise şi Înmatriculări Vehicule Sibiu, Victor Ivaşcu, s-au întâlnit cu primarul municipiului Mediaş, Gheorghe Roman, pentru a evalua stadiul de derulare a lucrărilor de amenajare a noului centru.
Mă bucur că domnul primar al Mediaşului ne-a sprijinit în materializarea acestui proiect de amenajare a spaţiului pentru deschiderea unui centru de examinări auto la proba teoretică şi în această zonă a judeţului. Clădirea este foarte spaţioasă, au fost obţinute toate avizele, astfel încât, odată ce va fi predată, de luna viitoare, către Instituţia Prefectului, vom putea oferi candidaţilor din Mediaş şi localităţile din zona de nord facilitatea de a nu se mai deplasa la Sibiu pentru proba teoretică a examenului de permis. Acesta este de fapt rolul unei bune administraţii, să vină în întâmpinarea nevoilor cetăţenilor, scutindu-i de pierderi de timp şi costuri inutile,” a declarat prefectul Cristian Roman.
Spaţiul de la Mediaş, cu o suprafaţă utilă de 135 mp, este modernizat exclusiv cu bani de la bugetul local al Primăriei Mediaş, valoarea totală a proiectului fiind de 142 032 lei, cu TVA inclus. Potrivit primarului Mediaşului, Gheorghe Roman, lucrările de amenajare a centrului se vor încheia în aproximativ o lună.
„Avansăm cu lucrările la centrul de permise auto, o investiţie pe care noi apreciem că o finalizăm în maxim 30 de zile. Îi mulţumesc domnului prefect pentru interesul pe care îl arată Mediaşului şi acestei zone. Sunt sigur că noul centru va veni în sprijinul multor medieşeni, al multor oameni din nordul judeţului care astfel sunt scutiţi să mai facă un drum până la Sibiu”, spune primarul Gheorghe Roman.
După încheierea lucrărilor, clădirea va fi predată către Instituţia Prefectului – Judeţul Sibiu, prin hotărâre de Consiliu Local, pentru a fi instalată aparatura corespunzătoare examinării candidaţilor din zona de nord a judeţului.
„Direcţia Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor Bucureşti, din cadrul Ministerului Afacerilor Interne, va începe instalarea şi testarea echipamentelor necesare funcţionării Centrului de Examinare teoretică a candidaţilor în vederea obţinerii permisului de conducere, imediat ce spaţiul ne va fi pus la dispoziţie de primărie. Potrivit proiectului, la Mediaş este prevăzută instalarea a 5 calculatoare pentru examinarea teoretică a probei pentru obţinerea permisului de conducere”, a declarat inspector principal Victor Ivaşcu, şef Serviciu Permise şi Înmatriculări Vehicule Sibiu.
Centrul de examinări auto situate în Mediaş, Aleea Comandor Dimitrie Moraru nr.17, pavilion R, va deservi locuitorii din oraşele Mediaş, Dumbrăveni şi Copşa Mică, precum şi din comunele Şeica Mică, Şeica Mare, Micăsasa, Axente Sever, Moşna, Dârlos, Bazna, Blăjel, Brateiu, Biertan, Aţel, Alma, Hoghilag, Laslea, Tîrnava şi Valea Viilor.

Odeta Veştemean
Purtător de cuvânt Instituţia Prefectului
Tel.0748 025 083
×
Avocatul Poporului va acorda audienţe la Sibiu
Personalul de specialitate din cadrul Biroului Teritorial Alba Iulia al instituţiei Avocatul Poporului acordă audienţe joi, 9 februarie 2017, incepând cu ora 10:00. Acestea au loc la sediul Instituţiei Prefectului Judeţul Sibiu, municipiul Sibiu, strada Andrei Şaguna, nr. 10.
Informaţii la telefon 0258813865.
×
Sibienii se pot programa online pentru înmatricularea vehiculelor
Pentru optimizarea activităţii la ghişeele de Înmatriculări Auto, începând de astăzi, cetăţenii se pot programa şi online. Pe site-ul www.prefecturasibiu.ro, secţiunea Serviciul Public Comunitar Regim Permise de Conducere şi Înmatriculări este disponibilă rubrica Programare Online Înmatriculări. 

Astfel, solicitanţii pot opta atât pentru ziua în care doresc să se programeze, cât şi pentru intervalul orar pe care îl preferă.

Recomandăm sibienilor să folosească această metodă de programare, întrucât 2 dintre cele 3 ghişee deschise pentru Înmatriculări Auto vor prelucra dosarele cetăţenilor care se programează online, urmând ca un singur ghişeu să mai funcţioneze pentru persoanele care vin personal să ia bon de ordine. 

Pentru evitarea aglomeraţiei şi desfăşurarea activităţii Serviciului Înmatriculări Auto în condiţii cât mai bune pentru cetăţeni, se intenţionează ca, în curând, întreg sistemul de programări pentru înmatriculări auto să se facă exclusiv online.
 
Odeta Veştemean 
Purtător de cuvânt Instituţia Prefectului
Tel.0748 025 083
×
Metode alternative de plată a taxelor pentru Serviciile de Permise şi Paşapoarte
Plata taxei de pașaport, contravaloarea certificatelor de înmatriculare, a autorizațiilor provizorii și a permiselor de conducere, precum și a tarifelor aferente confecționării și valorificării plăcilor cu numere de înmatriculare, atribuirii unui număr de înmatriculare preferențial, păstrării combinației numărului de înmatriculare, se poate face prin internet banking, virament bancar, mandat poștal sau în numerar.
 
  1. Plata on-line în sistem internet banking sau prin virament se poate face de la orice bancă unde persoana are deschis un cont bancar în contul deschis de către Instituția Prefectului Județul Sibiu, astfel: 
  2. IBAN: RO39TREZ576502602X019876 - pentru contravaloarea taxei de pașaport;
  3.      IBAN: RO22TREZ576502601X019875 - contravaloarea certificatelor de înmatriculare, a autorizațiilor provizorii și a permiselor de conducere, precum și a tarifelor aferente confecționării și valorificării plăcilor cu numere de înmatriculare, atribuirii unui număr de înmatriculare preferențial, păstrării combinației numărului de înmatriculare.
B.În contul tranzitoriu deschis pe numele Ministerului de Finanțe la următoarele instituții de credit:
  • la Banca Comercială Română – IBAN: RO49RNCB0082044185290044
  • la CEC Bank – IBAN: RO89CECEB001T7RON0000001
  • la Raiffeisen Bank S.A. – IBAN: RO95RZBR0000060017443357
 
1 Conturile menţionate sunt valabile şi în cazul în care plata se face prinmandat poştal.
2 Obligatoriu pe documentul de plată vor fi înscrise următoarele informații:
3      - CNP-ul și numele persoanei beneficiare a serviciului solicitat;
4      - contul IBAN (conturile indicate mai sus, în funcție de serviciul solicitat);
5      - codul fiscal al Instituției Prefectului Județul Sibiu (CUI 4556255), suma și denumirea serviciului a cărui contravaloare se încasează.
6 D. Plata în numerar se poate face la:
7      - casieria Trezoreriei municipiului Sibiu, str. Calea Dumbrăvii, nr. 17; 
8      - la ghișeele Serviciului public comunitar regim permise de conducere și înmatriculare a vehiculelor Sibiu (pentru documentele emise de acestea), din cadrul Instituției Prefectului Județul Sibiu - str.Andrei  Șaguna, nr.10.
Conform Ordonanței, pentru reducerea birocratizării, în situația pașapoartelor se va face o singură plată într-un cuantum care va cumula contravaloarea pașaportului, taxa pentru serviciul public prestat și, după caz, tariful suplimentar, valoarea rămânând neschimbată față de cât este în prezent.
Atât în cazul pașapoartelor simple temporare, cât și a pașapoartelor simple electronice, în situația în care plata taxei de pașaport s-a efectuat prin mijloace de plată online, la momentul depunerii cererii, solicitantul trebuie să prezinte extrasul de cont doveditor, certificat de bancă. Când plata se efectuează prin mandat poștal este necesară prezentarea ca document doveditor al plății factura aferentă emisă de oficiul poștal. Actele necesare și termenele de eliberare ale documentelor emise de MAI, rămân neschimbate.
Indiferent de modul de plată toate dovezile privind plata contravalorii taxelor trebuie sa fie eliberate pe numele titularului.
  
Odeta Veştemean
Purtător de cuvânt Instituţia Prefectului
Tel.0748 025 083